Vi presenterar stolt Evify laddkabeln, vår egen innovation. Tillverkad i Europa av återvu…
Denna laddkabel passar alla fordon med ett Typ 2 uttag, antingen genom publik laddare ell…
Denna laddkabel passar alla fordon med ett Typ 2 uttag, antingen genom publik laddare ell…
Denna laddkabel passar alla fordon med ett Typ 1 uttag, antingen genom publik laddare ell…
Unik laddkabel med Tesla knapp som gör att du kan öppna laddporten, starta och stoppa lad…
Unik laddkabel med Tesla knapp som gör att du kan öppna laddporten, starta och stoppa lad…
eConnect laddkabeln har utvecklats och testats för långtidsanvändning i tuffa miljöer. De…
eConnect laddkabeln har utvecklats och testats för långtidsanvändning i tuffa miljöer. De…
eConnect laddkabeln har utvecklats och testats för långtidsanvändning i tuffa miljöer. De…
eConnect laddkabeln har utvecklats och testats för långtidsanvändning i tuffa miljöer. De…
eMove Mode 2 är en bärbar laddare för elfordon som har tillverkats med användaren i fokus…
De allra flesta bilar har idag ett Typ 2 uttag. Med vår tjänst hitta rätt laddbox kan du välja ditt bilmärke och bilmodell och se om den har ett Typ 2 eller Typ 1 uttag. Där kan du också se vilken styrka din bil kan ta emot och använda det för att välja den optimala kabeln. På Evify rekommenderar vi att du väljer en kabel med 3-fas 32A eller 3-fas 16A för att framtidssäkra för framtida bilar även om din nuvarande elbil inte har så hög ombordskapacitet.
Den största skillnaden mellan våra kablar är längden och kapaciteten. Vi har kablar som är 3m, 5m, 7m och 10m långa och följande styrkor:
1-fas 16A - 3,6 kW
1-fas 32A - 7,4 kW
3-fas 16A - 11 kW
3-fas 32A - 22 kW
I dagens laddboxar är standarduttaget av Typ 2 och förekommer på 99,9% av alla laddboxar på marknaden. I bilen kan det dock skilja beroende på om bilen är en laddhybrid eller elbil och även beroende på årsmodell. I dagens bilar är den vanligaste kontakten Typ 2 då det är EU-standard, men på äldre bilar kan även Typ 1 förekomma.
Den bästsäljande kabellängden hos oss på Evify är 5 meter. Det är en lagom längd för de allra flesta tillfällen. Har du en laddbox hemma som exempelvis sitter inne i garaget och du parkerar bilen utomhus ibland kan det vara bra att mäta avståndet för att se om 10 meter kanske är bättre för dig. En längre kabel ger dig mer flexibilitet, men är också tyngre, klumpigare och dyrare.
Mode 1 är föråldrat och används inte längre.
Mode 2 är de vanliga reservkablar som man får med de flesta elfordon. De har en vanlig kontakt (schucko) för ett standardvägguttag i ena änden och en Typ 1 eller Typ 2-kontakt i den andra och en ICCB (In Cable Control Box) i mitten. Mode 2-kablar är inte avsedda för dagligt bruk och bör endast vara ett alternativ i situationer när det inte finns någon laddstation med Mode 3-kabel tillgänglig.
Mode 3 är den moderna standarden för laddning av elfordon. Dessa laddpunkter använder vanlig växelström (AC), medan snabbladdare använder likström (DC).
Mode 4 är det system som används i snabbladdare vid vägkanten. Det finns inga lösa Mode 4 kablar.
Alla laddkablar för elbilar är inte likadana. Det finns flera betydande skillnader mellan kablar av hög och låg kvalitet. Kablar av högre kvalitet är mer hållbara, är tillverkade i bättre material och har starkare skydd mot de belastningar som kan förväntas vid daglig användning. Hos Evify säljer vi bara kablar av hög kvalité där Defa med deras eConnect är en av de tillverkare som kommit allra längst.
Pröva exempelvis att söka efter:
Zaptec
Support
Lastbalansering
Tesla
Hittar du inte det du söker? Kontakta oss!